.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گروسی: ایران لغو انتصاب چند بازرس آژانس را به ما اطلاع داد
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید تهران اطلاع داده که مجوز برخی بازرسان آژانس را لغو کرده است.
گروسی: ایران لغو انتصاب چند بازرس آژانس را به ما اطلاع داد

شمال نیوز : رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای که در وبسایت این آژانس منتشر شده از «لغو انتصاب تعدادی از بازرسان آژانس» توسط تهران خبر داد.

 

در بیانیه منتشر شده در وبسایت آژانس که توسط گروسی نوشته شده، ادعا شده است: «این اقدام به گونه‌ای اجرا شد که به طور مستقیم و شدید بر توانایی آژانس برای انجام بازرسی‌های موثر در ایران تأثیر می‌گذارد».

 

گروسی می‌گوید حدود یک سوم بازرسان آژانس که برای بازرسی سایت‌های ایران تعیین شده بودند، حذف شده‌اند. وی این اقدام را «یکجانبه، نامتناسب و بی‌سابقه» نامید و مدعی شد اقداماتی از این دست «بر برنامه ریزی و اجرای عادی فعالیت‌های راستی آزمایی آژانس در ایران تأثیر می‌گذارد و آشکارا با همکاری‌هایی که باید بین آژانس و ایران وجود داشته باشد در تضاد است». 

 

وی در انتها خواستار «همکاری موثر» و همچنین تجدیدنظر از سوی مقامات ایران شد و ادعا کرد: «من از دولت ایران می‌خواهم که در تصمیم خود تجدیدنظر کند و به مسیر همکاری با آژانس بازگردد. من همچنین از بالاترین مقامات ایران می‌خواهم در اولین فرصت با من تعامل کنند تا مسیر را اصلاح کرده و با آژانس برای شفاف‌سازی کامل مسائل پادمانی باقی‌مانده همکاری کنند». 

 

گفتنی است مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی خواستار همکاری موثر از سوی ایران شده که تهران همواره از نزدیک با مقامات آژانس همکاری داشته است. نمایندگی دائم کشورمان نزد دفتر سازمان ملل متحد اخیرا تاکید کرده که تهران تمام تلاش خود را به کار گرفته تا آژانس قادر باشد به فعالیت‌های راستی‌آزمایی خود در ایران که در نظام راستی‌آزمایی آژانس بی نظیر است، ادامه دهد.

 

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.212 seconds.